Općina Tinjan i Gustus organiziraju

1. KONFERENCIJU

koja daje odgovore na pitanja o kvaliteti i brendiranju pršuta

17. listopad

2025.

ulaz je besplatan

osiguraj svoje mjesto

PRIJAVOM

ovdje

ZAŠTO PRŠUTOMANIJA

?

Konferencijom želimo okupiti proizvođače, stručnjake i ljubitelje pršuta kako bismo zajedno podigli svijest o važnosti kvalitete, autentičnosti i brendiranja. Naš je cilj potaknuti razmjenu znanja, povezati tradiciju i suvremene tržišne trendove te pokazati da hrvatski pršut može ravnopravno stati uz bok svjetskim brendovima.

Stručnjaci u kvaliteti pršuta i brendiranju

Konferencija okuplja najbolje proizvođače, stručnjake i goste iz Hrvatske, Italije i Slovenije u inspirativnom i praktičnom razgovoru o tome kako kvaliteta i priča stvaraju prepoznatljiv brend.

Internacionalni susret

Internacionalni događaj koji povezuje najbolje iz Hrvatske, Italije i Slovenije – mjesto gdje tradicija, kvaliteta i brendiranje pršuta postaju zajednička priča.

Korak više

Praktični segment konferencije naučite od najboljih kako ispričati priču svog proizvoda, prepoznati vrijednost kvalitete i vješto komunicirati brend kroz moderne kanale.

Sudionici će vas kroz konkretne primjere naučiti kako kvalitetu pretvoriti u snažan tržišni identitet.

Umrežavanje i razmjena iskustva

Okruži se ljudima koji vjeruju u moć kvalitete, tradicije i autentičnih okusa. Inspiriraj se i poveži.

Ovo je prilika da se povežete, razmijenite iskustva i stvorite suradnje koje mogu promijeniti budućnost domaćeg pršuta.

Program

Konferencije

17.10.2025.

Dom mladih Tinjan

“Tradicija i kvaliteta zajedno grade brend koji se pamti.”

16.45 - 17.00 Registracija sudionika

_____________________________________________

17.00 - 17.15

Otvorenje konferencije

Pozdravni govor

Goran Hrvatin, načelnik Općine Tinjan, Općine istarskog pršuta i pokrovitelj Konferencije.
Pod njegovim je vodstvom Tinjan postao prepoznat kao središte promocije tradicije, kvalitete i identiteta istarskog pršuta, kroz manifestacije poput
Internacionalnog sajma pršuta – ISAP.
Zalaže se za povezivanje proizvođača, znanstvenika i institucija kako bi pršut ostao simbol Istre, njezina ponosa i izvornosti.

Uvod u konferenciju – cilj i očekivanja

Blanka Sinčić Pulić, predsjednica Gustus - Udruga senzornih analitičara, organizator Konferencije
Predstavljanje tema konferencije, ciljeva i strukture, te najava predavanja i panel rasprava o kvaliteti pršuta i izgradnji brenda.

_____________________________________________

17.15 - 18.30

KVALITETA PRŠUTA  KAO TEMELJ USPJEŠNOG BRENDA PRŠUTA

moderator: Blanka Sinčić Pulić

Magistra agronomije, predsjednica Udruge senzornih analitičara Gustus, predsjednica Komisije za ocjenjivanje pršuta ISAP, dugogodišnja suradnica u Istarskoj županiji. Voditelj projekata zaštite ZOI tradicionalnih proizvoda Istre na razini EU i vlasnica privatne opg tržnice i brenda "LokalitetPula - Local eat at Pula". Specijalizirana je za senzornu analizu hrane, s posebnim fokusom na istarske suhomesnate proizvode. Kroz svoje radionice i edukacije doprinosi unapređenju kvalitete i prepoznavanja vrhunskih tradicionalnih proizvoda u gastronomiji.

predavač: prof. dr. sc. Ivica Kos


Redoviti profesor na Agronomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za specijalno stočarstvo i voditelj senzorskog laboratorija na Agronomskom fakultetu.
Vodeći hrvatski stručnjak za tehnologiju mesa, kvalitetu i senzorsku analizu pršuta.
Autor i koautor brojnih znanstvenih i stručnih radova te projekata vezanih uz standardizaciju, ocjenjivanje i zaštitu kvalitete pršuta.

  • Imamo li dosljednu i prepoznatljivu kvalitetu pršuta? 

  • U predavanju donosimo rezultate petogodišnjeg senzorskog ocjenjivanja i otkrivamo što je stabilno, a što se mijenja kroz sezone. Raspravit ćemo kako uskladiti zanatske i serijske proizvodnje te može li se izdvojiti senzorski profil koji postaje temelj brenda i predstavljanje našeg pršuta.

SLIJEDI:

Razgovor u foteljama sa gostima i stručnjacima na temu kako kvaliteta postaje brend.

prof. dr. sc. Ivica Kos

Hani Hreljak, tvtka Pisinium d.o.o.

Direktorica i vlasnica tvrtke Pisinium d.o.o. iz Pazina, jednog od najpoznatijih proizvođača istarskog pršuta i suhomesnatih proizvoda.
Pod njezinim vodstvom Pisinium je postao primjer uspješnog spoja tradicije, kvalitete i modernog poslovanja, s posebnim naglaskom na kontrolu proizvodnje i prepoznatljiv brend.
Aktivna je u promicanju istarskih autohtonih proizvoda i razvoju lokalne prehrambene industrije.

prof. dr. sc. Vladimir Margeta
Redoviti profesor na Fakultetu agrobiotehničkih znanosti u Osijeku, stručnjak za stočarstvo, mesnu industriju i održivu proizvodnju hrane.
Njegov znanstveni i stručni rad usmjeren je na povezivanje uzgoja, genetike i tehnologije prerade kako bi se postigla stabilna kvaliteta proizvoda životinjskog podrijetla.
Sudjeluje u projektima koji se bave autohtonim pasminama, kvalitetom mesa i razvojem tradicionalnih proizvoda.

prof. dr. sc. Jelka Pleadin
Zamjenica ravnateljice Hrvatskog veterinarskog instituta i znanstvena savjetnica u području sigurnosti i kvalitete hrane životinjskog podrijetla.
Dugogodišnje iskustvo u analizi i nadzoru kemijskih i mikrobioloških pokazatelja kvalitete mesa i mesnih proizvoda.
Sudjelovala je u brojnim nacionalnim i međunarodnim projektima vezanim uz autentičnost, kontaminante, aditive i sigurnost tradicionalnih proizvoda, uključujući i pršut.

  • raspraviti ćemo dal nakon pet godina senzorskih ocjenjivanja, bi se moglo reći da hrvatski pršuti imaju prepoznatljiv ‘potpis’ – taj stabilan okus i miris koji može postati brend?

  • kakva je kvaliteta naših pršuta u odnosu na inozemne

  • Koliko su razlike između sezona i proizvođača prirodne, a koliko nam govore da još uvijek nemamo potpunu kontrolu nad procesom?

  • Možemo li očekivati da će pršut iz Hrvatske, posebno istarski, u skorije vrijeme imati jasno definiran senzorski profil – kao što to imaju talijanski ili španjolski pršuti?“

  • Koliko tradicija može opstati bez znanosti – možemo li danas govoriti o vrhunskom pršutu ako se ne prate parametri kvalitete i senzorske stabilnosti?

  • U procesu standardizacije pršuta – gdje je granica između očuvanja autentičnosti i potrebe tržišta za ujednačenošću?

___________________________________________

18.30 - 20.00

PRIČA KAO TEMELJ USPJEŠNOG BRENDA PRŠUTA

moderator: Jadranka Nišević

Radijska voditeljica na Radio Puli HRT, autorica i urednica emisija posvećenih istarskoj gastronomiji, kulturi i lokalnim proizvodima.
Njene emisije, poput
Radiodegustacija, približavaju slušateljima priče o hrani, tradiciji i ljudima koji stoje iza lokalnih proizvoda.
Poznata je i po angažmanu na projektima koji promiču zdravu prehranu i lokalnu hranu, a svojim radom potiče svijest o važnosti kvalitete i autentičnosti u prehrambenoj kulturi Istre.

Razgovor u foteljama sa gostima i stručnjacima iz područja brendiranja i marketinga:

Domagoj Jakopović Ribafish

Novinar, bloger ( 30,5 tisuća pratioca IG) i strastveni promotor domaće hrane i kulture stola.

Kroz projekt RokOtok i brojne gastro priče, Ribafish godinama spaja ljude, emocije i okuse – i pokazuje da dobra hrana nije samo okus, nego i priča, sjećanje i povezanost.

Maša Ivanov, Bruketa&Žinić&Grey

Dugogodišnja je stručnjakinja u području marketinga i oglašavanja, s više od 20 godina iskustva u radu s domaćim i međunarodnim klijentima iz raznih industrija. Trenutno vodi tim klijenata u agenciji Bruketa&Žinić&Grey, gdje je prepoznata po strateškom pristupu, kreativnim rješenjima i sposobnosti povezivanja brendova s publikom. Tijekom svoje karijere surađivala je s renomiranim brendovima poput Maistre, Adris Grupe, Podravke, Belupa, Kraša, Cromarisa, Francka, Coca Cole, Heinekena Hrvatske, Unilevera, Atlantica, Jamnice, Violete, TZ Novalje.

Ugo Toić, kreator brojnih ZOI i ZOZP specifikacija

Direktor Razvojne agencije Lošinj (RRA Lošinj) i stručnjak za održivi razvoj, otočnu ekonomiju i brendiranje lokalnih proizvoda kroz identitet i kvalitetu.

Andrija Nakić, vlasnik brenda Andro

Vlasnik Eurodelikatese d.o.o. – tvrtke specijalizirane za distribuciju i promociju vrhunskih delicija i pršuta.
Stručnjak za tržišne trendove i pozicioniranje proizvoda visoke kvalitete.

Zoran Memon (Slovenija)
Profesionalni rezač pršuta (maître cortador) i promotor pršutarske kulture.
Jedan od najpoznatijih rezača pršuta u regiji, školovan prema španjolskim i talijanskim tehnikama, sudjelovao je na brojnim manifestacijama i natjecanjima diljem Europe.

  • kako znamo da je nešto postalo brend?

  • npr. primjeri brenda u Hrvatskoj i kako u biti nastaje brend?

  • gdje povući granicu između autentičnosti i modernog pristupa?

  • kako kupac doživljava kvalitetu i kako mu to možemo bolje prenijeti?

  • kako ispričati priču o pršutu na način koji dopire do moderne publike?

  • koju ulogu imaju influenceri, mediji i društvene mreže u brendiranju tradicionalnog proizvoda?

  • kako mjeriti uspjeh brenda – prodajom, prepoznatljivošću ili reputacijom?

  • koje kanali marketinga danas treba koristiti jer postižu najbrži rezultat u stvaranju brenda

  • uloga profesionalnih rezača pršuta u rastu imiđa i brenda pršuta – kako spojiti kvalitetu i luksuz

ŠTO MOŽEMO NAUČITI OD TALIJANSKIH PRŠUTA Prosciutto di Parma
Razgovor u foteljama sa predstavnicma Prosciutto di Parma

Lamoretti (Italija, Parma)

Predsjenik Udruge "Ceste vina i pršuta Parme"

  • kako je Prosciutto di Parma postao globalno prepoznatljivi brend.

_______________________

20.00 - 20.30

KRAJ KONFERENCIJE- zaključci i ZAKUSKA SA NAJBOLJE OCJENJENIM PRŠUTIMA SAJMA ISAP 2025.

5 godina senzornog ocjenjivanja pršuta -

u jednoj prezentaciji !

Proizvođači pršuta koji su sudjelovali na ocjenjivanju zadnjih pet godina moći će pratiti rezultate petogodišnje analize kvalitete pršuta,

otkriti gdje su najveći izazovi i trendovi,

te saznati gdje se njihov proizvod nalazi

u usporedbi s najboljima.

Proizvođači će dobiti šifre i moći pratiti svoj napredak, a svi sudionici vidjeti što čini pršut vrhunskim i prepoznatljivim na tržištu.

Ovo je jedinstvena prilika za dobiti odgovore na pitanja o kvaliteti pršuta koja niste do sada imali kome postaviti.

Što možeš

očekivati?

Kombinaciju stručnih predavanja, praktičnih primjera i inspirativnih razgovora

Analize senzornih ocjenjivanja pršuta zadnjih pet godina i uvidi u kvalitetu svih pršuta koji su bili na ocjenjivanjenma – što čini vrhunski proizvod i kako pratiti standarde.

Pršutari će na konferenciji saznati

kako se kvaliteta njihovih pršuta kretala i bila ocjenjena u pojedinim bitnim svojstvima

Pokazati ćemo primjere uspješnog brendiranja – od domaćih i međunarodnih proizvođača, uključujući Parma i Jamón Ibérico.

Razgovori u foteljama s proizvođačima,

chefovima, brend stručnjacima i influencerima o tome kako kvalitetu i priču prenijeti kupcu.

Dobiti ćete inspiraciju i savjete

kako kroz priču, marketing i digitalne kanale izgraditi prepoznatljiv i profitabilan brend pršuta.

Mrežu kontakata i zajednicu istomišljenika – priliku da se povežete, razmijenite iskustva i otvorite vrata suradnji.

Ova konferencija će pokazati kako se vrhunska kvaliteta pretvara u snažan brend, otkriti što razlikuje dobar pršut od onog koji osvaja tržište, te kroz iskustva domaćih i međunarodnih stručnjaka pružiti jasne smjernice za unaprjeđenje kvalitete, brendiranja i pozicioniranja hrvatskog pršuta među najboljima.

Konferencija je namjenjena za proizvođače i zaljubljenike u pršut.

Na Konferenciji spajamo stručnost, zajednicu i prižamo nezaboravno iskustvo okusa, znanja i inspiracije..

opcina@tinjan.hr

+385 52 626 090